Anmeldelse av MailerLite
Der mange nye selskaper går for nytt, spennende og revolusjonerende – så har Mailerlite gått for en moderne, enkelt og praktisk preg på sin tjeneste. Vi trekker dette frem ettersom Mailerlite er en relativt ny tjeneste for e-postmarkedsføring sammenlignet med mange etablerte aktører i markedet. Uansett hva hemmeligheten deres er, så ser det ut som det fungerer for selskapet.
Mailerlite har raskt blitt en reell konkurrent til mer etablerte merkevarer som MailChimp og ConvertKit. Tjenesten er foreløpig tilgjengelig på 5 ulike språk og de tilbyr kundeservice på et globalt nivå. I tillegg til dette har de en egenutviklet applikasjon, men denne er foreløpig kun tilgjengelig på iOS.
Er du på jakt etter en ny tjeneste for landingssider, kampanjer og skjemaer? Da kan absolutt Mailerlite være løsningen for deg. I denne anmeldelsen har vi derfor tatt en nærmere titt på hva dette selskapet har å by på.
Fordeler og ulemper med MailerLite
Fordeler
-
Inkluderer en gratis versjon
-
Brukervennlig
-
Landingssidebygger
-
Pålitelig leveranse
Ulemper
-
Litt begrenset funksjonalitet
-
Omfattende godkjenningsprosess
Brukervennlighet
Akkurat på brukervennlighet er det få som kan måle seg med Mailerlite. Dette er en utrolig enkel plattform der du finner alt av funksjonalitet i en logisk struktur. Når du først har logget deg inn, så kan du selv velge hvilke produkter du ønsker å benytte deg av. Fordelaktig her er at de tilbyr sin egen epost editor, noe som gjør det utrolig enkelt å sette opp en stilig e-mail.
Du kan også legge opp automasjon av ulike prosjekter gjennom skjemaer eller landingssider. På denne måten kan du raskt og enkelt legge opp til at systemet håndterer alt av utsendelser i henhold til den planen du har lagt. Spesielt på dette området kan det ofte være komplisert, men takket være den visuelle profilen til Mailerlite kan du enkelt se hvordan automasjonen skal legges opp.
Vårt førsteinntrykk er derfor at det er høy brukervennlighet, og man slipper bruke unødvendig lang tid på å lære seg plattformen. Dette er noe vi gjerne har opplevd som nødvendig når vi skal sette opp tilsvarende tester i både ConvertKit og MailChimp sine løsninger fra tidligere tester.
Funksjoner
Noe av det som har gjort Mailerlite til et utrolig populært produkt, er nettopp det at de stadig utvider utvalget av produktet. Nå kan dette riktignok være en ulempe dersom fokuset går bort fra kjernevirksomheten, men her har Mailerlite på en effektiv måte klart å tilføre relevante produkter til sine kunder.
De har selvfølgelig email marketing og automasjon som kjernevirksomhet, men du vil også finne en brukervennlig editor for nyhetsbrev, bekreftelsesmail på transaksjoner, muligheten til å benytte deres nettsidebygger og lage egen blogg på plattformen deres. Fordelen med disse er at de allerede er integrert med epostsystemet, så du kan raskt og enkelt knytte det til eventuell trafikk du har fra før.
Utover dette har de gode systemer for å lage landingssider og registreringsskjemaer som kan integreres med en rekke ulike nettsidebyggere. Her kan du benytte deg av deres WordPress plugin eller andre CMS der du ønsker å innhente e-postadresser. Helt til slutt har Mailerlite tatt steget inn i eCom, og de tilbyr nå muligheter for å selge digitale bøker, nedlastbare produkter og betalte nyhetsbrev som del av sin plattform.
Kundeservice
Ettersom Mailerlite tilbyr litt forskjellige pakker, så er det greit å vite at dette også påvirker hvilket kundeservice tilbud man har adgang til. Eksempelvis må de som benytter gratis Mailerlite forholde seg til e-post støtte, mens de som har betalte planer kan få tilgang til dedikert chat-basert kundeservice.
Vi testet begge deler og hadde ingenting å pirke på. Begge deler fungerer utmerket, og det ser ut som det er de samme behandlerne som ser en sak gjennom. Det at de tilbyr et godt alternativ til betalte kunder er også helt rettferdig, så lenge de som er på gratis planen får bistand ved behov. Her er vi trygge på at skriftlige henvendelser er mer enn nok, så det burde gå greit for de aller fleste.
Pris
På pris kan Mailerlite tilby seks ulike pakker som alle er basert på antall abonnenter du har i listen din. Dette starter med opptil 1000 abonnenter for gratisversjonen, og bygger videre opp til 15.000 abonnenter for det mest kostbare alternativet. Her varierer prisen også fra $0 til $87 per måned for de ulike størrelsene.
Hvem Passer Mailerlite for?
Mailerlite er et utrolig enkelt og brukervennlig program for markedsføring over e-post. Noe av det beste med denne løsningen er at de tilbyr en gratis versjon, noe som lar deg bygge en e-postliste opptil 1000 følgere uten at du må betale noe som helst. Deretter kan du skalere opp etterhvert som du har behov for dette ved hjelp av de ulike pakkene som Mailerlite tilbyr sine kunder. Vår konklusjon er derfor at dette er en utmerket løsning for nybegynnere som vil ha lave inngangskrav for e-postmarkedsføring.
Oppsummering
Mailerlite er en relativt ny plattform som tilbyr brukervennlige muligheter for markedsføring og landingssider. Vi har derfor testet denne for å se hva de har å by på, samt hvem den er best egnet for. Konklusjonen på dette var at Mailerlite har alt man trenger for å komme i gang med inbound marketing, og det kan gjøres uten spesielle behov for forkunnskaper. Bare sett det opp, send ut innhold og integrer nyhetsbrev på tvers av dine kanaler.